Monday 4 November 2013

Set Mengandung / Set Ibu Hamil Shaklee

Hi olsss.. lama mak jemah ni tak membebel kannn.. bz sket blk ipoh pastu lari balik kl balik.. tgok anak buah baru lahir bagai..kumpul2 sesama keluarga..ni pon curik2 masa skett.. nanti biar lama2 bertapai plak ilmu mak jemah ni khennnn hehe..

Ok2 tak yah nak melalut panjang, sy dah pernah share pasal set pengantin baru dan set kesuburan kan.. kali ni nak memanjang kan rantaian set ni dgn set kehamilan atau ibu mengandung..


Set mengandung ni terbahagi kepada dua ye
A. Trimester pertama
B. Trimester kedua dan ketiga

Apa beza nya? tak de la banyak sgt beza nye.. jom tengok...

A. Trimester pertama:
  • Vita-lea
  • Vita C
  • Ostematrix
  • B Complex
  • ESP
B. Trimester Kedua dan ketiga:
  • sama seperti di atas
  • Omega Guard

Sekarang, sy nak cerita plak apa fungsi2 setiap vitamin utk ibu mengandung ni..

+ Vitalea - multivitamin yg mengandungi 30 nutrisi harian yg lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral.. diperkaya dgn iron (zat besi) yg membantu dlm pembentukan sel darah merah.. kalau ibu2 ada anemia, mudah pitam atau mudah pening, elok ambil multivitamin.. kalau dah ambil vitalea ni, tak perlu dah ambil obimin

+ Ostematrix - mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D.. ibu mengandung memerlukan 1000mg - 1300mg sehari.. sebiji ostematrix mengandungi 250mg kalsium.. vitamin D penting utk membantu penyerapan kalsium dan fosforus.. magnesium pula membantu menggabungkan kalsium ke dlm tulang dan menguatkan nya.. pengambilan ostematrix penting utk pembinaan sel, pembentukan tulang dan pertumbuhan gigi baby

+ Vitamin C - membina kolagen utk menguatkan sel tisu dlm badan, dan penting utk gusi dan gigi yg sihat.. ia juga meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh dan membantu dalam penghadaman zat.

+ B complex - lengkap dgn asid folik dan 8 kumpulan vitamin B.. asid folik penting utk pembinaan tulang dan mengelakkan kecacatan pada janin serta mengurangkan risiko kecacatan saraf pd bayi.. ibu memerlukan sekurang2 nya 400mg asid folik sehari..

+ ESP - sumber protein penting utk membina dan memperbaharui sel2 tisu, hormin dan enzim dlm badan.. penting utk pembentukan kuku, rambut dan kulit.. selain itu, ESP membantu memberikan ibu tenaga.. protein juga membekalkan asid amino yg bertindak membentuk otot dan organ bayi..


Bila dah masuk trimester kedua / ketiga, ibu boleh menambah Omega Guard dlm supplemen..


+ Omega Guard - minyak ikan yg mengandungi DHA dan EPA.. membantu dalam pembentukan otak dan mata bayi.. mampu mengawal kolestrol dlm badan utk ibu..


For you to ponder: Anak kan anugerah terindah yg dikurniakan Ilahi kpda setiap pasangan suami isteri.. jaga lah zuriat kita sebaik2 nya sedari dalam kandungan kerana anak2 adalah cermin diri kita dan dia jugak lah yg akan membantu kita di sana nanti..okies nak sambung p buat kerja sat.. apa2 kontek sy k.. cau cin cauuuuu...




~ Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Saya akan bertanggungjawab utk memberi servis dan bimbingan yg terbaik untuk anda. Sila rujuk dengan saya atau pengedar yg sah untuk sebarang cadangan pengambilan.
Jika anda berminat utk menjadi pengedar sah Shaklee, anda boleh hubungi saya untuk pemprosesan pendaftaran ahli dibawah saya. Atau sekiranya anda berada berhampiran mana2 cawangan Shaklee, anda boleh gunakan ID saya 888836 untuk membeli produk Shaklee atau daftar ahli secara walk in, dan anda akan diberikan bimbingan dari saya..~

No comments:

Post a Comment